En funció de les orientacions de la tutora realitzats en la valoració de la PAC1, us comunico que en aquest espai realitzaré les modificacions que em proposa.
30-10-11
us adjunto les modificacions que he realitzat a la PAC1. per tal de poder veure el canvis que he introduït ho he fet en color blau però amb un to diferent.
https://docs.google.com/document/d/14vU8B7o7fupZch0FQiE_jOHX4xJ3FagfdHn7fTVORdM/edit?hl=en_US
PEr tal de poder penjar a gmail el document he hagut de suprimir les fotos que havia posat a la PAc1, no em deixava compartir el document per què era massa "gran".
DIUMENGE 16 D’OCTUBRE DE 2011
Us presento el pràcticum I
1. Títol del projecte
“ Col·laboració en el procés d’orientació dels alumnes, les famílies i el professorat de la USEE ”
A l’IES DOMÉNECH I MONTANER
Fa referència a l’orientació formativa- laboral dels alumnes amb NEE de la USEE de l’INS Domènech i Montaner De Reus, a partir d’activitats relacionades amb la presa de decisions, l’autoconeixement i l’autoestima.
2. Selecció de l’àmbit d’intervenció en un sentit ampli
L’àmbit d’intervenció és el de l’educació escolar de 0 a 18 anys.
El centre on es durà a terme la intervenció és l’Institut públic d’Educació Secundaria Domènech i Montaner de Reus. És un INS amb tres línies d’ESO més dues aules que fluctua segons les necessitats del centre. Hi ha dues línies de BAT i varis cicles formatius de grau mitjà i superior. Disposa des de fa 5 anys d’una Unitat de suport d’alumnes d’educació especial (USEE). Les accions a realitzar tindran lloc, concretament, a la USEE del mateix centre.
La institució s’emmarca en un àmbit d’intervenció que afavoreix l’atenció a la diversitat i la inclusió de l’alumnat amb necessitats educatives especials. Actualment la implicació de tot el professorat vers l’atenció a la diversitat és positiva. Això ha estat possible gràcies a la tasca realitzada pels psicopedagogs del centre i de tot el departament d’Orientació. L’orientador del centre realitza una tasca molt important d’assessorament a tot el claustre de mestres, coordinant-se periòdicament amb l’EAP i Equip directiu per tal de realitzar el seguiment dels alumnes que presenten algun tipus de dificultat. Aquestes reunions són les marcades per la normativa. A més coordina el treball que es duu a terme per atendre la diversitat del centre i especialment el funcionament de la USEE. L’atenció i orientació vers als alumnes amb dificultats la realitza en petits grups (atenció individualitzada) per tal de fer-ne un seguiment del procés d’E-A i en grup classe, atenent als alumnes del grup de diversificació curricular de 4rt d’ESO. A més, dins de les seves tasques vers aquests alumnes, realitza també periòdicament entrevistes amb la família, i/o altres professionals que atenen a aquest alumnat (psicòlegs, centres de salut, metges ...).
L’assessorament i coordinació amb les dues psicopedagogues que gestionen la USEE té lloc un cop setmanalment, però la seva disposició fa que en qualsevol moment se li pugui consultar algun aspecte important.
Fases del projecte:
FASE1: CONCRECCIÓ DE LA PROPOSTA D’ACTUACIÓ.
A partir de reunions amb el psicopedagog del centre, concretar el tema en funció de les necessitats del centre.
FASE 2 : CONEIXEMENT DEL FUNCIONAMENT DE LA USEE DEL CENTRE, DELS ALUMNES I DE LA PROGRAMACIÓ QUE ES REALITZA.
FASE 2 : CONEIXEMENT DEL FUNCIONAMENT DE LA USEE DEL CENTRE, DELS ALUMNES I DE LA PROGRAMACIÓ QUE ES REALITZA.
En aquesta segona fase em proposo conèixer tot el funcionament de la USEE, a partir de l’assistència a reunions (CAD, Departament, Equip docent , coordinació, USEE) per tal de valorar les necessitats dels alumnes. També es realitzarà una primera anàlisis dels dictàmens,dels PI i dels seus informes.
FASE 3 : ESTUDI COMPLERT DELS ALUMNES DE LA USEE, PER A CONÈIXER LES POSSIBLES SORTIDES FORMATIVES O DE TREBALL.
Pretènc aconseguir ampliar la informació dels alumnes respecte a les seves capacitats, habilitats socials que li possibilitaran continuar formant-se i/o aconseguir un lloc de treball. S’avaluaran les seves possibilitats i es tindran en compte les possibilitats de l’entorn laboral, a patir de l’estudi dels diferents programes que s’ofereixen ja sigui municipal, estatal, d’empreses concretes,etc. Es treballarà també amb la família
FASE 4 : ELABORACIÓ DEL PLA D’ORIENTACIÓ DELS ALUMNES DE LA USSE DEL INSTITUT i VALORACIÓ –AVALUACIÓ DEL PLA.
L'objectiu d'aquesta fase és elaborar el pla d’orientació en base de tot el material que hauré anat recollint. Pretenc que sigui útil al centre i el suficientment flexible per que es pugui modificar en funció dels alumnes.