diumenge, 23 d’octubre del 2011

Diari de pràctiques: el dia a dia a la USEE, conèixer el funcionament els alumnes és ara el meu objectiu.


Us afegeixo els objectius de la fase:



Objectius:
  • Establir un primer anàlisi de les necessitats  respecte a l’orientació dels alumnes de la USEE amb el cap del departament d’orientació del centre per poder establir les actuacions a dur a terme.
  • Conèixer el funcionament de la USEE
  • Conèixer el funcionament del centre.
  • Conèixer  les possibilitats i les dificultats dels alumnes de la USEE a partir del seu dictamen, els PI, els informes, etc.
Amb aquestes reunions he aprés a més del funcionament de la USEE, el funcionament del centre. Conèixer com es treballa tot el referents als alumnes amb NEE em facilita molta informació per les pràctiques que estic realitzant.
Per tant afegiria també un altre objectiu: -Conèixer el funcionament del centre.
Els primers dies de classe ja vaig anar treballant amb el pràcticum, vaig pensar que seria interessant poder assistir a les primeres reunions del curs com a psicopedagoga ( bé, com a practicant de psicopedagogia, però si em poso dins del rol em sento més actriu del paper de psicopedagoga).

Vaig comentar-ho amb el tutor del centre i va estar d’acord, ho vam comunicar a direcció i cap problema: Vaig assistir a la reunió de CAD, (dia 5-9-11) on es va informar de les característiques dels alumnes amb NEE i dels de l’aula d’acollida. Es va parlar dels grups de diversitat per poder concretar el nombre d’alumnes màxim que han d’agafar els professors de div. Va ser interessant i profitosa. La persona de la coordinació LIC és nova al centre, i amb molt bona predisposició.

També vaig assistir a la primera reunió de la USEE (dia 9-9-11), on es va explicar com eren els nous alumnes de primer. Tres concretament. Es va iniciar el procés de realitzar els horaris en funció de els NEE dels alumnes. Van explicar com funcionaven i em van comentar que els divendres farien un pla que duraria tot el curs: era un taller de cuina.
Bé, no em va caldre presentar-me però si que vaig presentar el pla de treball del pràcticum i cal dir que els va interessar molt. Vam valorar conjuntament quin seria el meu possible horari, i vam pactar les hores que podia anar a la USEE i la feina que podia fer amb els alumnes i amb les psicopedagogues tutores de la USEE. De totes formes no era un horari definitiu, doncs al centre havien de venir dos alumnes més de pràctiques també de psicopedagogia, però d’una altra universitat.

 Evidentment el coordinador, el psicopedagog del centre, assisteix també a aquestes reunions i per tant  pot realitzar el seguiment de les meves pràctiques,  ja que és a més el tutor del pràcticum. Ara ja sabeu perquè l’he escollit, oi? Bé és una persona disposada sempre a ajudar als altres que té molta experiència   i a més sap transmetre els coneixements que té; i crec que amb ell , al igual que les altres companyes psicopedagogues- tutores de la USEE, puc aprendre moltíssim  i puc portar a terme el pràcticum de forma satisfactòria.

Al centre la USEE té 10 alumnes i penso que pot anar bé l’ajuda- orientativa que puc oferir. Estic segura que per la manera de tractar-nos formem un bon equip. Això és genial, aprendre i treballar amb aquests condicions és realment motivador!!!

També he assistit a la primera reunió de equip docent (9-9-11) on es va informar de les característiques dels alumnes al professorat. Bé aquesta reunió no em va sorprendre, ja havia escoltat les característiques dels alumnes. Però em va anar bé per comentar que estava fent el pràcticum aquest semestre.

Els primers dies també volia aprofitar per participar en la Reunió de l’EAP, però com hi hagut canvis del professional que ve de l’EAP, no he pogut encara assistir-hi. Ho tinc pendent. A més anirà molt bé poder assistir-hi perquè serà una manera de donar a conèixer el treball de pràctiques que estic realitzant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada