Hola,
Per tal de que veieu millor com funciona la USEE on faig les pràctiques introdueixo l'entrevista que vaig fer a les psicopedagogues, La Rosa i l'Eva. a l'inici del curs, durant la segona reunió. Vull agraïr la seva col·laboració, doncs en aquell moment estaven elaborant els horaris dels alumnes de la USEE.
Us afegeixo els objectius d'aquesta primera fase:
Objectius:
- Establir un primer anàlisi de les necessitats respecte a l’orientació dels alumnes de la USEE amb el cap del departament d’orientació del centre per poder establir les actuacions a dur a terme.
- Conèixer el funcionament de la USEE
- Conèixer les possibilitats i les dificultats dels alumnes de la USEE a partir del seu dictamen, els PI, els informes, etc.
L'objectiu que fa referència a l'entrevista seria el de conèixer el funcionament de la USEE.
Entrevista a les psicopedagogues - tutores de la USEE de l’INS
(Realitzada dilluns 12 de setembre del 2011)
1. Quin o quins son els vostres objectius a aconseguir amb els alumnes de la USEE
Els objectius que prioritzem són:
· Contribuir al desenvolupament personal, social i emocional de cada un dels alumnes.
· Aconseguir el màxim d’objectius funcionals.
· Afavorir la inclusió dels alumnes en l’entorn
· Potenciar la col·laboració i implicació familiar i dels serveix externs en el procés d’aprenentatge dels alumnes.
2. Com es planteja l’organització i el funcionament de l’aula?
En un principi ens organitzem en funció de l’organització general de l’ESO.
Els alumnes de la USEE, són en primer lloc alumnes que pertanyen a una tutoria i que tenen el ma que mateix horari que la resta dels seus companys. A partir d’aquest punt es fan les adaptacions que calen per a aconseguir els anteriors objectius.
( les adaptacions fan referència a: materials, horaris compartits entre A.O. i USEE, dels continguts...)
3. Treballeu amb els alumnes algun programa per ajudar-los a prendre decisions?
Sí.
4. Si és que sí, Quin i en què consisteix?En quin curs es du a terme ? Per quin motiu?
Es fa en una franja d’optatives, per tant són tres hores setmanals.
Es realitza amb alumnes de 4d’ESO.
Està basat en el programa del Dr. Manuel Segura, fent les adaptacions pertinents (treball de la maduració emocional,diferents tipus de pensament, de les habilitats socials...)
Es fa en aquest curs perquè les alumnes finalitzen l’ESO i és el moment d’orientar-les.
5. Penseu que es pot treballar aquest tema des de altres assignatures? Quines? Com?
Des la USEE al ser un treball més proper a l’alumne sempre hi ha un seguiment més acurat que afavoreix aprendre a aprendre decisions en tots els moments de la vida diària.
6. Es treballa l’orientació formativa i/o laboral dels alumnes? Com ho feu? En quins cursos es realitza? Per quin motiu heu triat fer-ho així?
Es treballa des de l’aula ordinària ( es realitzen a nivell de tot el grup d’alumnes de 4rt d’ ESO , xerrades dels diferents centres d’ensenyament post-obligatori, Mas Carandell, etc) Bus de les professions, visites a l’expo-tècnic...)
7. Els pares participen en el procés d’E-A dels alumnes de la USEE?
Sí, ho fan de forma continuada. Donades les dificultats dels seus fill, necessiten un seguiment més intens i continuat)
8. Feu reunions amb els pares de forma habitual? En quina periodicitat?
Sí, mensualment i de forma puntual cada vegada que és necessari.
9. L’ús de els TIC és present a l’aula. Quins programes feu servir?
Sí, (SCLIC, Programari E.E, Word, Offis, Internet, llibres digitals, blogger...)
10. Els alumnes aprenen millor amb els ordinadors? Penseu que son un bon recurs i en quines ocasions ho són ?
Considerem que els alumnes aprenen. És un recurs de suport important però no és la base de tots els aprenentatges.
S’utilitza per cercar informació, per contextualitzar la tasca que fem.
11. Els PI contemplen la formació en valors, i l’orientació formativa- laboral?
Sí, de forma implícita en totes les matèries adaptades incloem els valors.
L’orientació formativa- laboral es reflexa en l’optativa de l’alumnat de 4rt d’ESO.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada