A la reunió de seguiment que he mantingut amb el tutor del centre, hem estat revisat el material que tenia i a partir de la proposta que havia elaborat per a donar a les psicopedagogues de la USEE ( la que introdueixo a continuació), hem acabat de concretar alguns des aspectes que cal tenir present en el pla l’orientació.
Us passo doncs, la primera proposta, aquesta no és la definitiva. Són algunes idees simplement posades al paper. A partir d’aquestes idees i de tot el material estic ja elaborant el pla d’orientació.
El procés d’orientació a L’INS té lloc a 4rt d’ESO, des de tutoria. Els alumnes de 4rt de la USEE també en participen.
A més el centre programa xerrades pels alumnes i altres dirigides al pares, els alumnes de la USEE tindran també un pla d’orientació especial per a ells.
Primer en funció de les observacions directes i de la que he obtingut en funció de les entrevistes i del test m’he fet una graella per tal d’orientar les activitats que proposaria per augmentar :
1. l’autoestima i l’autoconeixement
2. la presa de decisions
3. autonomia
4. l’orientació laboral /formativa
UN POSSIBLE EXEMPLE DE CADA APARTAT SERIA, CAL DIR QUE LES POSSIBLITATS SÓN MÚLTIPLES I DIVERSES.
ÀREA: AUTOESTIMA i AUTOCONEIXEMENT | ||
ACTIVITAT | EXPLICACIÓ | RECURSOS |
EN GRUP: Escriure en un full les coses que fan bé i després comentar-les | Conèixer com és cada un dels joves de la USEE | Activitat oral, i escrita: paper i bolígraf. |
EN GRUP: Dir coses positives de l’alumne | Ser capaç de dir –se només els aspectes positius per millor la seva imatge davant dels altres | No es necessiten cap tipus de material |
Elabora r una estrella | Tots els alumnes escriuen una paraula o una frase curta sobre cada un dels components de la USEE | Cartolina per fer l’estrella Tisores per retallar i pegament per enganxar Una foto per posar al centre Bolígraf per escriure |
Les emocions | Treballar les emocions | Explicar com es senten a partit de diferents situacions Aprendre a compartir-les i acceptar-les ( les seves i la dels altres) |
Altres activitat les podem trobar en les següents WEBS |
ÀREA: PRESA DE DESICIONS | ||
ACTIVITAT | EXPLICACIÓ | RECURSOS |
Entre diferents jocs ser capaç de posar-se d’acord entre tots escollir en quin juguen | Deixar diferents jocs a la taula i fer que en triïn un. | Jocs de l’aula |
Triar l’activitat que més els agrada de les CLIC | A nivell individual escollir un joc el que més agradi. | Activitats clic |
Parlar amb els pares per que quan van a comprar els deixin decidir la compra d’alguna peça de roba, complement, bolígraf... | ||
Realitzar jocs amb xarxa a Internet | Poden jugar individualment o amb ajuda de les professores |
ÀREA: AUTONOMIA | ||
ACTIVITAT | EXPLICACIÓ | RECURSOS |
Sortides de dos dies. | Tipus: colònies de dos dies, amb una nit fora de casa. | Tren Autobús Fer-se el menjar, Comprar per administrar diners... |
Anar a fer encàrrecs des de primer d'ESO. | Fer perdre la por de parlar amb professors (Com a persones adultes) | Donar-li algun llibre, etc;que hagi de tornar a algun professor que coneix poc. |
En competències TIC | Iniciar-se en cercar la informació per Internet realitzar el bloc de la USEE des de Primer d'ESO | Es pot treballar des de totes les àrees curriculars.Es podria relacionar per buscar horaris de trens per la sortida.. |
A casa seva parlar amb els pares i explicar el que senten, les seves inquietuds... | Han d'anar a poc a poc oferint molta més autonomia als seus fills. | Deixar-los sortir amb grup d'amics, fer tasques de casa com per exemple anar a comprar... |
ÀREA: MÓN FORMATIU i MÓN LABORAL | ||
ACTIVITAT | EXPLICACIÓ | RECURSOS |
Jugar a vull ser ... | Cada un dels joves va dient el que voldria ser | Apuntar-ho en una carpeta. |
Aprendre a fer un currículum, entrevistes, agafar seguretat amb el que poden fer( encara que siguin petites coses, s'ha de valorar i potenciar) | Cercar alguna adreça a Internet (o de les proposades) | Internet, etc |
Mirar les adreces següents i cercar-ne d’altres . Realitzar els test que hi podem trobar | Activitat per realitzar amb ajuda de les psicopedagogues. |
Continuo a partir d’aquí relacionant la part teòrica consultada i les diferents propostes d’orientació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada