Hola, tot arriba I ara toca valorar la fase 4: elaboració del pla d’orientació dels alumnes de la USEE de l’Institut.
Començaré dient que el pla a està elaborat, l’he anat parlant amb les psicopedagogues de la USEE , però qui realment ha fet el seguiment ha estat el tutor, el psicopedagog del centre.
Si analitzo els objectius proposat he de dir que s’han complert:
· Anàlisi i organització de tot el material recopilat
Ha portat fenia posar ordre a tot el material que he anat recopilant, però ha anat prou bé. Per Internet he trobat moltes adreces i recursos per poder aplicar. Tant d’orientació, com de presa de decisions i d’autoestima. Durant el procés per aconseguir realitzar aquest objectiu, he pogut comprovar que cada vegada hi ha mes material i que aquest està molt ben elaborat. Els ajuntaments de ciutats importants, tenen pàgines molt ben gestionades. N’he seleccionat algunes per a poder treballar a la USEE
§ Elaboració del pla d’orientació formatiu i/o laboral dels alumnes de la USEE de l’Institut.
Posar sobre el paper les idees que han anat sorgint durant tot el pràcticum ha estat el procés més lent. Cal escollir molt bé les activitats , les propostes per que es tracta de donar resposta a alumnes amb unes NEE molt concretes.
M’he basat en teoria sobretot de l’assignatura de l’Orientació. He intentat que fos un pla d’orientació molt pràctic i a la vegada real, és a dir, que es pugui aplicar. Penso que ho he aconseguit.
He partit dels alumnes de la USEE, han estat l’objecte principal per poder elaborar el PLA, conèixer el que poden fer, i el que volen ser, m’ha servit per pensar com donar forma al pla. Aquest té una fase de formació, ja que els alumnes han d’aprendre a cercar informació. També podríem dir que té una fase de formació, doncs han d’interioritzar les diferents possibilitats que poden tenir. Saber tocar de peus a terra, els costa per això és important el treball amb els pares, cal que ells ajudin també en prendre decisions tant important. Així la fase final del pla seria que els alumenes i les famílies prenguessin una decisió
El fet de tenir la feina molt estructurada m’ha servit per organitzar-me i , poder així, finalitzar les tasques en el temps marcat.
§ Valorar la possibilitat d’aplicacions posteriors del pla elaborat.
He realitzat un pla d’orientació molt obert, adaptat a les característiques dels alumnes que actualment hi ha a la USEE, però que també serveixi per altres que vindran . El pla m’agradaria que quedés al PEC del centre, doncs és una manera de donar importància a l’orientació que s’ha de fer en tots els joves, però en especial als que presenten unes dificultats molt clares.
Els objectius que em vaig proposar complir són:
1. Revisió de la bibliografia webgrafia emprada.
Objectiu que he anat realitzant durant tot el procés, la bibliografia que anat introduint en el bloc és extensa, però interessant i útil. Espero que així sigui per a l'USEE.
2. Revisió de tota la informació que he anat recopilant en les fases anteriors dels alumnes, les activitats realitzades per aprendre a decidir, les referents a l’autoestima,...
La revisó permet saber què he de modificar i/o deixar. És un objectiu essencial. L’he tingut en compte durant totes les pràctiques.
3. Elaboració final del PLA d’Orientació dels alumnes de la USSE.
Elaboració de les conclusions finals
EL pla ja està elaborat, ha estat un procés lent i ple de sorpreses: la primera ha estat l’aula de la USEE. Els alumnes són molt agraïts, recorden si les hes fet una mirada d’aprovació, si els has ajuat, agafat de la mà si convenia... són alumnes molt agraïts.
Les dues psicopedagoga m’ha posat la feina fàcil, tant que de vegades tenia i tinc el rol de psicopedagogs que actuo casi com un de veritat, que ha finalitza la carrera.
1. Reunions recapitulatives i de revisió les psicopedagogues de la USEE.
Les reunions també s’acaben i en les reunions he aprés com actuen els diferents professionals. Els alumnes han augmentar en autonomia. s'ha de donar la importància que té als psicopedagogs.
2. Documents (informes dels alumnes, PI,graelles de recopilació d’informació, material web, etc.)
Reunió de Coordinació amb el psicopedagog per valorar la proposta final del pla. He estat mirant els PI, els dictamens...
Compliment dels objectius proposats I grau de satisfacció de les psicopedagogues de la USEE i del tutor del centre.
Penso que les pràctiques ens han beneficiat a tots, primer per l’USEE, ha suposat a primera vista una mà més. (què ja és molt), Però per a mi l’experiència no té preu. Aprendre de forma no virtual, tocant de peus a terra, em sembla molt bé.
Des del meu punt de vista , els objectius s’han anat complint a poc a poc, fina a donar forma al PLA.
El grau de satisfacció personal i el creixement personal.
Les paraules clau serien: emocionant, gratificant, creatiu, empàtics... m’he sentit tant ben acollida que podria dir com a casa. M’agrada veure una altra visó diferent de la que estic acostumada com a docent. He aprés molt, i com dia abans la meva motxilla està carregada!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada