Et volia fer una pregunta, des de la USEE us coordineu amb serveis externs, municipals per exemple, per a la inserció professionalitzadora dels alumnes?
Hola Anna, les psicopedagogues de la USEE del centre on treballo i on he realitzat les pràctiques , sí que es coordinen amb serveix externs municipals. Les explico en aquest espai, per si a algun membre del grup – aula té interès. Ho faig de forma molt resumida, si us interessa que expliqui més, m’ho fareu saber?
Com a activitats d’orientació relacionades amb l’entorn , la USEE realitza coordinacions amb:
· Consell Comarcal:- “PROJECTE MARAGDA” i “PROJECTE HEURE”. La WEB la podeu trobar a la pàgina principal del blog. ( També podeu trobar explicacions de les coordinacions en el bloc en apartats de reunions)
Bàsicament participa del projecte Maragda per què és el servei d’inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat psíquica de la nostra zona.
Actualment en aquest curs hi ha una de les alumnes de 4rt ( USEE) que realitza una escolarització compartida , és a dir assisteix al projecte Maragda i a l’INS.
Aquest punt l’he comentat amb les psicopedagogues per tal de poder ampliar també, a partir d’Internet, empreses que estiguin interessades en la inclusió de joves amb dificultats al món laboral. El fet de no tenir alumnes amb “deficiències molt greus de visió” fa que aquest curs no hi hagi coordinació amb la ONCE. (altres cursos ha estat necessari) Està inclòs en el Pla d’orientació.
· INFE- Institut municipal de formació i empreses de Reus, que té un ampli ventall d’oferta formativa (PQPIS, formació ocupacional, casa d’oficis...) Es posen en contacte amb el centre per atendre i informar a tot 4rt d’ESO i també de forma més específica a la USEE.
· Fora d’aquest àmbit municipal hi ha l’oferta d’orientativa de l’Expotècnic de la qual participen aquests alumnes fent una visita guiada per les diferents famílies professionals de cicles formatius de Tarragona,
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada