Hola companys,
El final arriba i de vegades sap greu. Aquest és el meu cas. He elaborat el pla d’orientació pels alumnes, pares i professors de la USEE. Això vol dir que les pràctiques s’acaben i que la motxilla s’ha omplert de nous coneixements.
De moment , parlant de finals, i per no fer-ho massa extens us ensenyo la part final del plaHe partit del què necessiten els alumnes, i he seguit amb el quan,com on i qui realitza el necessari per donar resposta a l’assessorament.
PART FINAL DEL PLA.
· Què necessiten: prendre consciencia de les seves possibilitats reals, saber què poden fer i com fer-ho realitat. Un pla d’orientació amb activitats relacionades amb les àrees exposades.
Els alumnes necessiten un context favorable en el centre i en la família, els donarà més seguretat i es sentiran més
· Quan: durant l’ESO, en tots els cursos caldrà treballar amb el tema emocional, valors, competències, però sobretot al final de la ESO.
· Com: metodologia i recursos. Fent ús de l’assessorament individualitzat i/o en petit grup
· On: aula ordinària ( tutoria compartida), aula de la USEE.- de cara als alumnes
Les reunions del centre i les d’altres professionals que també atenen als alumnes.
· Qui: professors que tenen classe amb els alumnes de la USEE. Psicopedagogs de la USEE, i l’EAP. La comissió de la CAD.
IMPLICATS en el PLA | QUÈ necessiten | QUAN | COM | ON/ QUI | COMENTARIS |
centre | Augmentar les reunions de la CAD | Passar d’una per trimestre a 1 cada 15 dies | Parlar-ho al claustre i fer-lo per escrit a direcció | Al centre Coordinador pedagògic, psicopedagog i altres com EAP; Caps de departament... (Segons la normativa) | Cal incidir en aquest aspecte, per donar millor resposta educativa a les NEE. dels joves. |
EAP | Coneixement dels alumnes Seguiment. Assessorament | Una o dues reunions per trimestre (sempre que calgui) Hora de reunió Del Departament d’orientació | Avaluació i seguiment de les actuacions, dels materials treballats i dels resultats | Tot el professorat de la USEE, el psicopedagog del centre, la coordinadora pedagògica. I si es creu necessari el professorat d’atenció a la DIV USEE | Aquest curs s’ha augmentat el nombre. Cal deixar constància per escrit de la importància del recurs. |
Família | Orientació i seguiment de l’evolució del fill/-a | periòdicament | Reunions periòdiques , programades i quan sigui necessari | amb la tutora de la USEE, i amb la tutora/or del curs. Amb l’EAP i altres . Aula USEE, despatx d’entrevistes (tutoria) | Les famílies s’han d’implicar en el procés d’ensenyament i aprenentatges i orientació laboral/formativa del fill . |
Primer ESO | 1-Coneixement dels alumnes a partir de l’anàlisi d’informes, dictàmens, proves i observació directa. I entrevistes a la família _Acompanyament _Treball adaptat segons el (PI) en autoconeixement, autoestima, presa de decisions. - Continuar amb le Projecte entorn posat en marxa aquest curs. | -Sessions en petit grups i/o individuals d’una hora setmanal per realitzar el seguiment, la valoració de la feina. | Seguiment dels alumnes, docència , avaluació de les activitats previstes . -preparació d’exercicis i cerca dels que ja hi ha a Internet,(optimitzar el temps) Seguir els programes d’aprendre a decidir que estan proposats | Psicopedagogues de l’USEE. (aula ordinària acompanyament i aula USEE) -professorat de l’aula ordinària, D’ Atenció a la DIV. | És necessari conèixer l’entorn de l’alumne per poder treballar de forma conjunta. -El coneixement del què pot fer i de com és essencial per la posterior orientació -L’avaluació es important per poder modificar alguns dels plantejaments. |
Segon ESO | Continuar amb el seguiment dels alumnes i amb les tasques iniciades al curs anterior sobre l’autoestima i la presa de decisions. Iniciar la participació al bloc de la USEE. Reunions periòdiques amb la família i altres professionals. | A les hores programades dins del seu horari . | Amb els materials necessaris, ús de la xarxa Internet, Bloc de la USEE, ( hi poden trobar bibliografia i un llistat d’adreces per a treballar aquests aspectes. | EL professorat de la USEE, els de l’aula ordinaria. Aula ordinaria, i aula USEE | És necessari l’aprenentatge de recursos que els motivin i al mateix temps siguin útils per adquirir nous coneixements de forma significativa. |
Tercer ESO | Inici de l’orientació. Treball curricular de les diferents àrees, us del bloc de la USEE, activitats TIC. Es mantenen les reunions familiars per parlar també del tema orientació i autonomia. | Hores programades dins l’horari que es realitza cada trimestre. | Material preparat per treballar les matèries curricular, l’ús de l’ordinador per a prendre a cercar informació sobre aspectes laborals, formatius i d’autonomia personal.. EL bloc com a recurs, i altres com per exemple la web quest, | Professores psicopedagogues de la USEE, professorat implicat en el curs (aula ordinària) Aula ordinària i USEE. Despatx psicopedagog del centre, EPA, altres professionals | Remarcar que és important iniciar ja l’orientació. Treballant material que proposo. |
Quart ESO | Treball més dedicat aconseguir les competències curriculars que els donaran una major l’autonomia i la capacitat per a viure en societat. Treball específic i l’orientació. Continuar amb la motivació i l’autoestima. | Hores de tutoria de 4rt, com a grup de referència, per a treballar l’orientació a nivell de grup classe. Hores programades des de caps d’estudis, per a realitzar xerrades del món laboral i formatiu. Hores de la USEE dedicades a l’orientació , autonomia i presa de decisions que també estaran incloses en l’horari . | Fent ús de les TIC, cercar a Internet les pàgines proposades per a treballar els valors, les activitats sobre la presa de decisions i en especial tots els aspectes relacionats amb l’orientació. | A tutoria de l’aula ordinària : el tutor A la sala d’actes: l’equip directiu i altres professionals informen de les diferents sorites Aula ordinària i la USEE. La part de formació amb els alumnes i les reunions programades. | Fer incidència en la importància de l’orientació sobretot en aquest últim curs. El treball paral·lel amb la família i l’entorn. Cercar llocs de treball per a joves amb NEE, i estudis que puguin seguir amb ajudes. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada