dimecres, 14 de desembre del 2011

PLA D'ORIENTACIÓ.

Hola companys,

El final arriba i de vegades sap greu. Aquest és el meu cas. He elaborat el pla d’orientació pels alumnes, pares i professors de la USEE. Això vol dir que les pràctiques s’acaben i que la motxilla s’ha omplert de nous coneixements.

De moment , parlant de finals, i per no fer-ho massa extens us ensenyo la part final del plaHe partit del què necessiten els alumnes, i he seguit amb el quan,com on i qui realitza el necessari per donar resposta a l’assessorament.

PART FINAL DEL PLA.
·        Què  necessiten: prendre consciencia de les seves possibilitats reals, saber què poden fer i com fer-ho realitat. Un pla d’orientació amb activitats relacionades amb les àrees exposades.
 Els alumnes necessiten un context favorable en el centre i en la família, els donarà més seguretat i es sentiran més
·        Quan:  durant l’ESO, en tots els cursos caldrà treballar amb el tema emocional, valors, competències, però sobretot al final de la ESO.

·        Com:  metodologia i recursos. Fent ús de l’assessorament individualitzat i/o en petit grup
·        On: aula ordinària ( tutoria compartida), aula de la USEE.- de cara als alumnes

Les reunions del centre i les d’altres professionals que també atenen als alumnes.
·        Qui: professors que tenen classe amb els alumnes de la USEE. Psicopedagogs de la USEE, i l’EAP. La comissió de la CAD.


IMPLICATS en el PLA
QUÈ necessiten
QUAN
COM
ON/ QUI
COMENTARIS
centre
Augmentar les reunions de la CAD
Passar d’una per trimestre a 1 cada 15 dies
Parlar-ho al claustre i fer-lo per escrit a direcció
Al centre
Coordinador pedagògic, psicopedagog i altres com EAP; Caps de departament... (Segons la normativa)
Cal incidir en aquest aspecte, per donar millor resposta educativa a les NEE. dels joves.
EAP
Coneixement dels alumnes
Seguiment. Assessorament
Una o dues reunions per trimestre (sempre que calgui)
Hora de reunió
Del Departament d’orientació
Avaluació i seguiment de les actuacions,
dels materials treballats
 i dels resultats
Tot el professorat de la USEE, el psicopedagog  del centre, la coordinadora pedagògica. I si es creu necessari el professorat d’atenció a la DIV
USEE
Aquest curs s’ha augmentat el nombre. Cal deixar constància per escrit de la importància del recurs.
Família
Orientació i seguiment de l’evolució del fill/-a
periòdicament
Reunions periòdiques , programades i quan sigui necessari
amb la tutora de la USEE, i amb la tutora/or del curs. Amb l’EAP i altres .
Aula USEE, despatx d’entrevistes (tutoria)
Les famílies s’han d’implicar en el procés d’ensenyament i aprenentatges i orientació laboral/formativa del fill .
Primer ESO
1-Coneixement dels alumnes a partir de l’anàlisi d’informes, dictàmens, proves i observació directa. I entrevistes a la família
_Acompanyament
_Treball adaptat  segons el (PI)  en autoconeixement, autoestima, presa de decisions.
 - Continuar amb le Projecte entorn posat en marxa aquest curs.
-Sessions en petit grups i/o individuals
 d’una hora setmanal per realitzar  el seguiment, la valoració de la feina.
Seguiment dels alumnes, docència , avaluació de les activitats previstes .

-preparació d’exercicis i cerca dels que ja hi ha a Internet,(optimitzar   el temps)
Seguir els programes d’aprendre a decidir que estan proposats
Psicopedagogues de  l’USEE. (aula ordinària acompanyament i aula USEE)
 -professorat de l’aula ordinària,
D’ Atenció a la DIV.
És necessari conèixer  l’entorn de   l’alumne per poder treballar de forma conjunta.
-El coneixement del què pot fer i de com és essencial per la posterior orientació
-L’avaluació es important per poder modificar alguns dels plantejaments.
Segon ESO
Continuar amb el seguiment dels alumnes i  amb les tasques iniciades al curs anterior sobre l’autoestima i la presa de decisions.
Iniciar la participació 
al bloc de la USEE.
Reunions periòdiques amb la família i altres professionals.
A les hores programades dins del seu horari .
Amb els materials necessaris, ús de la xarxa Internet, Bloc de la USEE, (   hi poden trobar bibliografia i un llistat d’adreces per a treballar aquests aspectes.
EL professorat de la USEE, els de l’aula ordinaria.
Aula ordinaria, i aula USEE
És necessari l’aprenentatge de recursos que els motivin i al mateix temps siguin útils per adquirir nous coneixements de forma significativa.
Tercer
ESO
Inici de l’orientació.
Treball curricular de les diferents àrees, us del bloc de la USEE, activitats TIC. Es mantenen les reunions familiars per parlar també del tema orientació i autonomia.
Hores programades dins l’horari que es realitza cada trimestre.
Material preparat per treballar les matèries curricular, l’ús de l’ordinador per a prendre a cercar informació sobre aspectes laborals, formatius i d’autonomia personal..
EL bloc com a recurs, i altres com per exemple la web quest,
Professores psicopedagogues de la USEE, professorat implicat en el curs (aula ordinària)
Aula ordinària i USEE.
Despatx psicopedagog del centre, EPA, altres professionals
Remarcar que és important iniciar ja l’orientació.
Treballant material que proposo.
Quart ESO
Treball més dedicat aconseguir les competències curriculars que els donaran una major  l’autonomia i la capacitat per a viure en societat.

Treball específic   i l’orientació.
Continuar amb la motivació i l’autoestima.
Hores de tutoria de 4rt, com a grup de referència, per a treballar l’orientació a nivell de grup classe. Hores programades des de caps d’estudis, per a realitzar xerrades del món laboral i formatiu.
Hores de la USEE dedicades a l’orientació , autonomia i presa de decisions que també estaran incloses en l’horari .
Fent ús de les TIC, cercar a Internet les pàgines proposades per a treballar els valors, les activitats sobre la presa de decisions i en especial tots els aspectes relacionats amb l’orientació.
A tutoria de l’aula ordinària : el tutor
A la sala d’actes: l’equip directiu i altres professionals informen de les diferents sorites
Aula ordinària i la USEE.  La part de formació amb els alumnes i les reunions programades.
Fer incidència en la importància de l’orientació sobretot en aquest últim curs.
El treball paral·lel amb la família i l’entorn.
Cercar llocs de treball per a joves amb NEE, i estudis que puguin seguir amb ajudes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada