Entrevistes amb familiars i/o altres serveis implicats en l’aspecte educatiu de les alumnes que fan 4rt d’ESO (octubre)
Durant el mes d’octubre les psicopedagogues de la USEE realitzen les reunions periòdiques a l’hora de tutoria, o a altres, en funció de les disposicions d’ambos costats.
Així ja s’ha parlat amb els pares dels subjectes 1, 4, amb el centre d’acolliment del subjecte 2 i amb l’equip del projecte Maragda per parlar del subjecte 3.( amb els pares d’aquest subjecte es va parlant per fer-ne el seguiment i valorar el cas de forma paral·lela)
L’entrevista sempre queda escrita en el full de registre. Dos models diferents, bàsicament en la capçalera, on ens diu: Entrevista amb serveis externs, o bé Entrevista amb la família. La resta de document és exactament igual:
· Alumne- data
· Assistents entrevista
· Motiu
· Qüestions plantejades
· Acords
· Propera entrevista.
Resum de les entrevistes
Subjecte 3: interessant la trobada amb les dues persones del projecte Maragda que porten al subjecte amb l objectiu de traspassar informació.
Les professores del Projecte Maragda, expliquen com actua a les seves classes i les dificultats que comporta. Els canvis els viu amb molta dificultat. Es bloqueja i es nega a fer res. Aleshores és fa difícil saber el què pot fer i el que sap fer. Està actuant com ho feia fa 5 cursos quan va entrar a l’INS. Es nega a fer res, fins hi tot sembla estar més trista. Davant d’aquesta situació d’inseguretat davant dels canvis es veu molt difícil que pugui iniciar les pràctiques a l’empresa.
Comenten les activitats que realitzen: treball de relació interpersonal, les matèries que es treballen,encara que siguin de forma implícita, com per exemple les llengües i les socials. Es treballen mòduls d’ autoconeixement i recerca de feina.
S’acorda que el subjecte 3 ensenyarà el que fa a l’INS a les responsables del projecte Maragda, per tal de conèixer el nivell “real”que té en les diferents assignatures. Es tornarà a parla quan es cregui oportú.
Els pares no son massa conscients de les limitacions que presenta davant dels canvis. Se’ls explica com actua en un lloc i en l’altra.
Les reunions amb els familiars dels altres subjectes 1, 2, 4,segueixen el mateix guio, es a dir, es parla de com va el curs , de les possibles alternatives que tenen quan acabin 4rt d ESO .Al ser una de les primeres reunions amb ells, es comenta de la possibilitat d’anar a la sortida de 4rt d’ESO a PRAGA amb la resta de companys (Tres dels 4 han dit que no volen anar, per tant queda desestimada l’opció). L’estat emocional, la relació amb els companys, les sortides amb grup fora de l’horari escolar, la possibilitat d’anar a un esplai els caps de setmana. El subjecte 2 ja ha pres la determinació d’anar a aquest esplai de la ciutat.
Es comenten també els aspectes que cal treballar mes des de casa, per exemple el sistema monetari.
Observacions:
Al tractar-se d’alumnes amb unes necessitat més específiques, el nombre de reunions és major. Per tant tindré l’oportunitat d’assistir a alguna reunió més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada