dissabte, 12 de novembre del 2011

Fase 3. Test projectiu



TEST PROJECTIU DE LA FAMÍLIA + BATERIA DE PREGUNTES ALS SUBJECTES DE LA USEE  

Aquestes sessions són realitzades de forma individual, i en funció de les característiques del subjecte, solen durar de ¾ d’hora a una 1.

Activitat:  passar el test projectiu de la família i al mateix temps realitzar qüestionari sobre activitats i preferències.

Objectiu:  Conèixer l’entorn familiar de l’alumne i saber quines preferències té per posteriors estudis i/o mon laboral. Fases 2

Fonamentació Què és un test projectiu? Per què el test de la família? Com l’analitzo?
Aquestes són les primeres qüestions que em vaig plantejar: per poder obtenir informació sobre els alumnes, a més de l’observació directe què puc fer? El test projectiu  gràfic, segons  Llorenç Andreu Barrachina i Mònica Sanz Torrent, en el capítol II “Tècniques de recollida d’informació” del llibre Diagnòstic en educació. Ed: UOC 2011 Barcelona , ens diuen que són com a eina per aprofundir en la personalitat del subjecte i el seu comportament. Fernández-Ballesteros (2000) va classificar les tècniques projectives  i segons aquesta classificació el test de la família estaria dins de les expressives.
En un estudi fet per EOEP de Palma el curs 2004-5  “APROFUNDIMENT EN EL DIBUIX COM A EINA D’AVALUACIÓ DE LES CAPACITATS COGNITIVES, DE DESENVOLUPAMENT PERSONAL I AFECTIVES I D’INTERACCIÓ SOCIAL, EN LES ETAPES D’EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA”  http://cprpalma.caib.es/ass_diversitat/seminari_eoep_dibuix2/seminari_eoep_dibuix2.pdf Hi han una sèrie de graelles que adapto per realitzar la valoració de cada subjecte.
Més bibliografía* i webgrafia* relacionada amb el tema:

Burns, R. C. i Harward K. S. (1978). Los dibujos kinéticos de la familia. Buenos A.: Paidós. 
Corman, L. (1967). El test del dibujo de la familia. Buenos Aires: Kapelusz. 
Hammer, E. (1976). Tests proyectivos gráficos. Buenos Aires: Paidós. 
Rovira, F. i Dalmau, M. (2009). El test de la familia en los trastornos infantiles. Diagnóstico. Pronóstico. Terapia. Tres modalidades de consigna. Revista de la SERYMP, 22, 52-61 

*només és una petita mostra, ala resta de bibliografia trobada està introduïda al blogc a l’aparat de bibliografia.

Com aquest apartat és extens (correspon a varies sessions de treball),  el presentaré en diferents apartats (entrades al blog):

1-Qüestionari del test de la família
2-Bateria de preguntes.
3-Valoració global: En faig una anàlisi general dels dibuixos obtinguts.
4-Valoració individual: Per valorar a cada subjecte en faig una síntesis individual. A partir de graelles de valoració. Prenent com a subjectes principals als de 4rt d’ESO
5-Dibuixos dels subjectes. Els he inserit al principi de les explicacions de forma global i  nivell individual  a  la valoració de cada subjecte. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada