Em toca ja fer la valoració de la fase 3.
En quan els objectius i a les activitats que formen part de la fase 3:
- Els joves de la USEE s’han mostrat molt oberts i han col·laborat en tot moment, responent a les preguntes, realitzant els dibuixos... Amb totes les participacions que he anat fent a la USEE, he pogut conèixer quines són les seves habilitats, què els motiva, com es mouen pel centre i per la ciutat, què voldrien fer quan acabin l’ESO, etc.
- Referent a les tasques que es realitzen per desenvolupar les habilitats socials m’han quedat clares. Les professores m’han anat informant en tot moment i han col·laborat amb tot el que els anava preguntant. Per cercar i guarda la informació he estat realitzant el test de la família i observacions directes. Tot el que he ant recollint ho he “guardat” en format word i en graelles.
- Conèixer els pares: He participat en les entrevistes – reunions, que estaven programades durant els dies que he estat , de fet continuaré realitzant la participació fins que acabin les dades del pràcticum I, Penso que son un font d’aprenentatge.
- L’avaluació de les propostes l’he anat fent amb el tutor del centre a les hores programades, i remarco que també ho he anat comentant i avaluant amb les dues psicopedagogues de l’aula, la Rosa i l’Eva.
Les activitats, les he anat realitzant totes.
1. He passat el test de la família als alumnes i la bateria de preguntes . N’he valorat els resultats.
2. He participat de forma activa a les classes del Projecte entorn (taller de cuina -elaboració del lot de Nadal) i en altres classe, com Matemàtiques, llengua... com l’aula és bastant àmplia i disposa de dues taules molt grans, permet treballar a les dues psicopedagogues al mateix temps en dos grups diferents. La qual cosa m’ha facilitat el fet d’observar dos grups diferents.
3. Tot i que he estat realitzant el seguiment de tots els alumnes, per tal d’incidir des de primer en la presa de decisions i l’autoestima, m’he centrat més amb les 4 alumnes de 4rt d’ESO.
4. He fet el seguiment dels alumnes participant en les entrevistes dels pares i d’altres reunions amb diferents professionals que atenen a aquests alumnes. L’EAP, és amb qui més ens hem reunit.
5. He estat comentant amb el tutor però també amb l’Eva i la Rosa les propostes que pensava podien millorar els punt febles.
6. Paral·lelament he estat cercant informació sobre orientació.
Aquesta és la informació que anat recollint és la que ara em toca organitzar i agafar-la com apunt de partida per elaborar el pla d’orientació.
Estic contenta de com es va desenvolupant el pràcticum. Hi ha molt feina, però val la pena!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada