Funcionament de les reunions amb el tutor del centre, el Lluís: (2-11-11)
Les reunions que he anat fent fins ara amb el tutor del centre, em serveixen per a fer el seguiment de les activitats que realitzo, comentar la feina que ja tinc elaborada, planificar , avaluar el que vaig fent, comento la bibliografia que trobo, i exposo les idees que em van sorgint per elaborar el pla d’orientació que més s’escau al funcionament de la USEE del centre és a dir, seguir tot el procés del pràcticum. Ara ja hem parlat de la fase 3, el text projectius de la família. Comento l’adreça que he trobat de l’EAP de Balears i que em pot servir per comentar els tests. Parlem de com explicar la informació que vaig recopilant. Primer d’una forma global i potser la part individual reduir-la i comentar una mica més el que es refereix a les noies de 4rt d’ESO( subjectes 1,2,3,4). Li vaig comentant les idees que tinc per realitzar l’orientació a aquestes alumnes i realitzar el pla d’orientació (la part final de les meves pràctiques)
De fet , les idees que em van sorgint, a l’hora d’analitzar el funcionament i segons les possibilitats reals de que es disposa el centre, les vaig comentant també a les Psicopedagogues de la USEE. Procuro trobar “estones”, que encara que no estan dins de l’horari planificat, és quan podem parlar de forma més distesa, per exemple l’hora del pati. Fent el cafè i comenten la jugada (sempre que no hi hagi altres prioritats, com per exemple parlar amb algun pare, amb algun alumnes que no han actuat com calia i han de reflexionar, etc)
En aquesta fases 2, he fet reunions i participacions a classes de la USEE com a observadora, però també com a “professora- psicopedagoga”. Gràcies a aquesta participació he pogut aprendre molt més sobre el funcionament de la USEE.Com ja he anat dient tan l’Eva com la Rosa, em posen la feina molt fàcil i a més compartir l’experiència amb elles resulta molt engrescador.
Cada persona té un rol dins de l’equip, i les funcions que realitzen estan d’acord en aquest rol que va amb la forma de ser de cadascú. Al treballar al mateix centre `potser tenia una “idea” feta de cada una d’elles, i la veritat és que encara l’estic “millorant”. Treballar amb joves que a més d’adolescents tenen discapacitats diferents, no és gens fàcil.
M’estan donant la possibilitat d’aprendre d’elles i dels alumnes, i a l’hora de fer les reunions amb el tutor també ho comento. Realment em sento molt acompanyada doncs sembla que tingui una situació “especial”; tinc tres models de psicopedagogs a seguir. Bé, encara diria més, en tinc quatre de models. L’altre és la Gemma, la psicopedagoga de l’EAP.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada