dimecres, 9 de novembre del 2011

Fase 3

Hola companys i companyes!

Ja he iniciat la fase 3.
La part del pràcticum de la fase 2, ha estat enriquidora, però a mesura que passen els dies veig les pràctiques són una experiència molt gratificant. M’agrada compartir-la amb tots vosaltres.
Si aneu seguint el bloc properament us informo. De moment us insereixo els objectius de la fase 3.


FASE 3 :   Estudi complert dels alumnes de la USEE, de les possibilitats d’inserció laboral /formativa, de les expectatives de la família i del treball o formació posterior a la ESO. Conèixer les possibles sortides que ofereix la societat a partir de diferents mitjans.(Internet, empreses, etc) 

En aquesta fase es pretén aconseguir ampliar la informació dels alumnes respecte a les seves capacitats, habilitats socials que li possibilitaran continuar formant-se i/o aconseguir un lloc de treball. S’avaluaran les seves possibilitats i es tindran en compte les possibilitats de l’entorn laboral, a patir de l’estudi dels diferents programes que s’ofereixen ja sigui municipal, estatal, d’empreses concretes,etc.  Es treballarà també  amb la família

  TEMPORITZACIÓ: Es preveu realitzar un ampli nombre d’hores, unes 35 h aproximadament. A banda hi hauran les dedicades a cercar informació i documentació.
DADES: del 6 d’octubre a ­­­  14 de novembre.
Objectius:
·         Conèixer més àmpliament   als alumnes a partir de l’observació directa i de proves o text: en relació a les habilitats socials, autoconeixement, autoimatge, etc.
·         Conèixer les tasques que es realitzen per desenvolupar les habilitats socials a la USEE.
·         Dissenyar instruments de recollida d’informació
·         Trobar dificultats i plantejar com millorar aquests dificultats de forma individual amb els alumnes.
·         Realitzar l’ avaluació  del seguiment de les propostes que es van realitzant per a  treballar la presa de decisions i l’orientació formativa- laboral.
·         Conèixer als pares per poder saber quins són els coneixements i les expectatives reals que tenen del seu fill-filla.
Destinataris: Alumnes de la USEE,Pares dels alumnes de la USEE en especial els de 4rt d’ESO, professorat de la USEE,
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Passar  test als alumnes de la USEE i valorar-ne el resultats
2.    Participació a les classes de Pla d’entorn.
3.    Anàlisi de les activitats que es realitzen a la USEE per a treballar la  presa de decisions, l’autoconeixement i autoestima i l’orientació formativa -laboral especialment amb els alumnes que fan 4rt d’ESO
4.    Seguiment d’entrevistes a pares de la USEE
5.    Desenvolupar , ampliar o modificar algunes de les activitats si es creu necessari per poder oferir una millor resposta.
6.    Anàlisi dels resultats obtinguts en les diferents activitats.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Graelles d’avaluació   i anàlisis  els resultats dels test passat als alumnes.
2.    Graelles per recopilar informació.
3.     TIC  per a cercar informació de les sortides laborals/formatives.
4.    Test de la família i altres bateries de qüestions adaptades.
5.    Reunions
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Compliment dels objectius proposats.
2.     Consistència teòrica de la proposta duta a terme i coherència d’aquesta.
3.    Nivell  de correspondència  entre la modalitats d’intervenció i  d’assessorament tenint i  les NEE dels alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada