Hola companys i companyes!
Ja he iniciat la fase 3.
La part del pràcticum de la fase 2, ha estat enriquidora, però a mesura que passen els dies veig les pràctiques són una experiència molt gratificant. M’agrada compartir-la amb tots vosaltres.
Si aneu seguint el bloc properament us informo. De moment us insereixo els objectius de la fase 3.
FASE 3 : Estudi complert dels alumnes de la USEE, de les possibilitats d’inserció laboral /formativa, de les expectatives de la família i del treball o formació posterior a la ESO. Conèixer les possibles sortides que ofereix la societat a partir de diferents mitjans.(Internet, empreses, etc) En aquesta fase es pretén aconseguir ampliar la informació dels alumnes respecte a les seves capacitats, habilitats socials que li possibilitaran continuar formant-se i/o aconseguir un lloc de treball. S’avaluaran les seves possibilitats i es tindran en compte les possibilitats de l’entorn laboral, a patir de l’estudi dels diferents programes que s’ofereixen ja sigui municipal, estatal, d’empreses concretes,etc. Es treballarà també amb la família TEMPORITZACIÓ: Es preveu realitzar un ampli nombre d’hores, unes 35 h aproximadament. A banda hi hauran les dedicades a cercar informació i documentació. DADES: del 6 d’octubre a 14 de novembre. |
Objectius: · Conèixer més àmpliament als alumnes a partir de l’observació directa i de proves o text: en relació a les habilitats socials, autoconeixement, autoimatge, etc. · Conèixer les tasques que es realitzen per desenvolupar les habilitats socials a la USEE. · Dissenyar instruments de recollida d’informació · Trobar dificultats i plantejar com millorar aquests dificultats de forma individual amb els alumnes. · Realitzar l’ avaluació del seguiment de les propostes que es van realitzant per a treballar la presa de decisions i l’orientació formativa- laboral. · Conèixer als pares per poder saber quins són els coneixements i les expectatives reals que tenen del seu fill-filla. Destinataris: Alumnes de la USEE,Pares dels alumnes de la USEE en especial els de 4rt d’ESO, professorat de la USEE, |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
1. Passar test als alumnes de la USEE i valorar-ne el resultats 2. Participació a les classes de Pla d’entorn. 3. Anàlisi de les activitats que es realitzen a la USEE per a treballar la presa de decisions, l’autoconeixement i autoestima i l’orientació formativa -laboral especialment amb els alumnes que fan 4rt d’ESO 4. Seguiment d’entrevistes a pares de la USEE 5. Desenvolupar , ampliar o modificar algunes de les activitats si es creu necessari per poder oferir una millor resposta. 6. Anàlisi dels resultats obtinguts en les diferents activitats. |
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
1. Graelles d’avaluació i anàlisis els resultats dels test passat als alumnes. 2. Graelles per recopilar informació. 3. TIC per a cercar informació de les sortides laborals/formatives. 4. Test de la família i altres bateries de qüestions adaptades. 5. Reunions |
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
1. Compliment dels objectius proposats. 2. Consistència teòrica de la proposta duta a terme i coherència d’aquesta. 3. Nivell de correspondència entre la modalitats d’intervenció i d’assessorament tenint i les NEE dels alumnes. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada