REUNIONS COORDINACIÓ USEE : Funcionament de l’aula USEE: alumnes de 4rt d-ESO
Per tal de poder informar-vos una mica millor sobre com es realitza el procés d’E-A amb els subjectes1,2,3,4 de 4rt d ESO us comentaré les activitats que es fan a la USEE.
Les reunions de coordinació de la USEE, serveixen per parlar de les activitats que es realitzen aquella setmana; per exemple sortides dels alumnes USEE amb els de l’aula ordinària, del seguiment dels alumnes per si hi ha hagut alguna dificultat o incidència, material necessari per a treballar al projecte entorn dedicat a l’alimentació, etc)
Hem de partir de la base que la USEE la porten dues psicopedagogues i que algunes hores també les ajuden dues persones més, l’educadora i la vetlladora, per tant en aquesta hora setmanal es comentes les dificultats, avenços, etc. I es busca solucions i/o modificacions )Un exemple seria canviar l’horari d’un alumne perquè no pot estar a l’aula ordinària en alguna hora concreta per diferents motius.
Tenen 10 alumnes repartits en els quatre cursos de l’ESO. S’intenta donar la màxima autonomia als alumnes però l’aula i les professores de referència és la USEE. (el grup d’alumnes està explicat al blog) A partir d’ara ja us parlaré de subjectes, tots tindran un nº. Les alumnes de 4rt d’ESO, estan enumerades del 1 al 4.
Durant les reunions he anat aprofitant el temps per que m’expliquessin amb detall el funcionament de la USEE.
Així, ara us poc explicar que les alumnes de 4rt d’ESO, fan unes optatives molt concretes, que els serveix per a treballar habilitats socials, d’atenció, informàtiques,i destreses per la vida amb el projecte entorn d’alimentació.
Concretant-los:
3 hores d’una optativa que es dedica a les habilitats socials on es fan activitats d’atenció a partir de fitxes basades amb un programa elaborat fa temps de Manuel Segura y Margarita Arca. Es tracta d’una adaptació que va fer en Francisco Clua pels serveis socials al 1997. Algunes de les activitats están tretes de: http://orientacionandujar.wordpress.com/?ref=spelling
L’activitat es comença a partir d’un objectiu a aconseguir plantejat en una situació concreta real. Es mira com reaccionen i què aporten entre totes, i finalment es fa una representació teatral on parlen del tema com si fossin uns personatges externs a la situació. Aquest rol els fa parlar més i els permet interioritzar el que han aprés. Es treballen també habilitats comunicatives (respectar el torn de paraules, etc) i la dinàmica de grup. El divendres a l’última hora es fa una valoració gràfica en una taula que hi ha penjada a la paret de la USEE, amb gomets de diferents colors(segons el codi que ja tenen assimilat).
També realitzen 3 hores d’informàtica. Elaboren el blog de la USEE, on van introduint les fotos que fan quan cuinen els divendres durant el projecte entorn. En fan l’escrit com si fossin reporteres, introduint el procés de l’elaboració de la recepta. Per tant es treballa diferents aspectes ( processador de textos, inserir imatges, inserir vídeos, ...).
El projecte entorn- alimentació ( 4 hores setmanals) dues hores de teoria i dues de pràctica.
Al final d’aquest trimestre, els alumnes realitzaran un lot de Nadal per entregar a la família. Tot són productes elaborats per ells: ametlles garapinyades, préssec en almívar, codonyat, melmelada... A part s’elaboren també altres menjars típics com : panellets, macarrons,... En aquestes sessions es treballa de forma col·laborativa diferents conceptes d’assignatures diverses. Aquest projecte el realitzen amb tot el grup d’alumnes de la USEE, és a dir els 10 alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada