dimarts, 8 de novembre del 2011

Valoració fase 2




 Durant aquestes setmanes he anat realitzant les hores de pràctiques al centre seguint l'horari proposat. 

 M’ha costat poc separar el que era les meves classes del que és el pràcticum, bàsicament pel fet de tractar-se de dos àmbits diferents dins del mateix institut.

Les feines realitzades han estat:
  • Realitzar entrevistes amb els alumnes.
  • Participar i observar en les entrevistes realitzades pels psicopedagogues de la USEE amb els pares.
  • Reunions diverses( EPA, CAD, Dep. D’orientació, ...)
  • Revisió dels plans Individualitzats i dels informes
  •  Participació  com a observadora i com a psicopedagoga en classes de la USEE.

Per tant en faig una valoració positiva. Els objectius proposats ( pla d'actuació exposat )* s’han anat complint. 

 *objectius:
§  Establir un primer anàlisi de les necessitats  respecte a l’orientació dels alumnes de la USEE amb el cap del departament d’orientació del centre per poder establir les actuacions a dur a terme. Objectiu aconseguit. Durant totes les pràctiques hi han reunions pactades amb el tutor del pràcticum, que en funció de les necessitats del centre, poden ser modificades. De moment les hem realitzat totes, a més cal destacar la predisposició de que disposa el tutor, i les dues psicopedagogues de la USEE per atendre les meves demanades.


§  Conèixer el funcionament de la USEE. Objectiu aconseguit a partir de les diferents activitats que he realitzat i que estan explicades en diferents entrades al blog. Totes aquestes activats m'han donat informació suficient per a conèixer com es treballa a la USEE. DE moment el que he pogut observar com a aspecte a destacar i que crec que hauria de "millorar" seria el fet referent al nombre de vegades que es reuneix la CAD. Penso que són poques i que aniria molt bé augmentar-les.


§  Conèixer  les possibilitats i les dificultats dels alumnes de la USEE a partir del seu dictamen, els PI, els informes, etc. Aquest punt l'he ampliat amb l'observació directa, la participació en diferents classes a la USEE, com per exemple el projecte entorn i amb les diferents entrevistes i/oreunions realitzades a les psicopedagogues, als pares, i a l'EAP.

Per tant en faig una valoració positiva.
 Els objectius proposats s’han anat complint.


Hi ha material que afegiré com annex a les memòries. Fixa d’entrevistes, horaris dels alumnes, etc. Si algú de vosaltres té interès, només cal que m’ho comuniqui.


§  FASE 2 :  CONEIXEMENT DEL FUNCIONAMENT DE LA USEE  DEL
CENTRE, DELS ALUMNES  I DE LA PROGRAMACIÓ QUE ES REALITZA. 

En aquesta segona fase em proposo conèixer tot el funcionament de la USEE, a partir de l’assistència a reunions (CAD, Departament, Equip docent , coordinació, USEE)  per tal de valorar les necessitats dels alumnes. També es realitzarà una primera anàlisis dels dictàmens,dels PI i dels seus informes.

  TEMPORITZACIÓ: tenint en compte que aquesta fase és imprescindible per poder tenir una bona base de treball, es dedicaran unes 20h com a mínim de forma presencial, més les que hauré de fer a casa.  
Dades: 5 de setembre a 6 d’octubre
Les primeres setmanes de setembre es realitzen només reunions)
Objectius:
§  Establir un primer anàlisi de les necessitats  respecte a l’orientació dels alumnes de la USEE amb el cap del departament d’orientació del centre per poder establir les actuacions a dur a terme.
§  Conèixer el funcionament de la USEE
§  Conèixer  les possibilitats i les dificultats dels alumnes de la USEE a partir del seu dictamen, els PI, els informes, etc.

Destinataris/àries: Alumnes de la USEE (10 alumnes USEE principalment 4rt.)
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Participació en reunions i coordinacions amb el psicopedagog del centre.
2.    Participació en les reunions previstes a l’ inici de curs
3.    Recollida d’informació dels alumnes de la USEE
4.     Lectura dels PI .Coneixement dels alumnes
5.    Participació en la classe de Pla d’entron.
6.    Recerca de material per a treballar l’autoestima, autoconeixement, la presa de decisions i l’orientació laboral i/o formativa.
7.    Elaborar una primera proposta d’actuació en funció de les possibilitats sobre l’horari dels alumnes
8.     Revisió del material bibliogràfic en funció de les NEE reals dels alumnes de la USEE, espacialment dels que fan 4rt d’ESO ja que finalitzen enguany.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Recerca d’informació i de material d’orientació formativa i laboral per a joves amb NEE.
2.    Documents anteriors.(PI, Informes,...)dels alumnes
3.    Observació directa  i participació en les primeres reunions de curs  de l’equip docent, tutors, CAD, Departament d’orientació, Coordinació, i la USEE.
4.    Registre de les Entrevistes  amb el psicopedagog del centre i amb les psicopedagogues tutores de l’aula USEE.
5.    Graelles per recopilar informació
6.    Qüestionaris
7.    Entrevistes
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Compliment dels objectius proposats.
2.    Grau d’acords, informació transmesa sobre els alumnes de la USEE als diferents professors implicats en el procés educatiu en entrevistes i reunions:
3.    Grau d’informació que es pot abstreure dels qüestionaris,  de les activitats que es fan actualment a la USEE per treballar l’orientació, la presa de decisions, l’autoestima i l’autoconeixement.
4.    Grau de coordinació horària entre el tutor i la professora en `pràctiques.
5.    Nivell  de coherència entre el que contemplen els documents del centre, els criteris de la CAD, i l’organització i funcionament actual de l’aula de suport

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada